Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Liftat ett kort

Av Pia Nilsson - 3 juni 2011 16:07

För ett tag sedan blev jag så förtjust i ett kort som Eva hade gjort och tänkte att det vill jag göra något med och nu tänkte jag visa mitt resultat. Saknade lite saker som kom med i det jag beställde på hobby och hantverk tidigare för att göra det färdigt.

Det första jag gjorde var ett bröllopskort. Pappren kommer från Pion design på det och går i grönt. Bildena får väl nästan säga sitt tycker jag;)

 

Jag har användt mig av lite olika stansar och dies, bl.a Martha Stewarts stora bårdstans och sen fjärilen. Löven är crealies no 11 och så spellbinders mm.


 


 

Bandet med dekorationerna kan tas av och då öppnas kortet upp.



Sen kommer mitt andra men det går i rosa men är ungefär likadant.

 


Närbild

 


insidan

 


Får passa på att önska er en riktigt trevlig helg nu med;)


Kram Pia Puma

 
 
Eva J

Eva J

6 juni 2011 18:07

hejsan hej....... vilken ära att bli liftad. Dina kort är kanonfina, den runda bröllopsstämpeln skulle jag vilja låna någon gång när vi träffas. Den stora MS stansen blev ju jättefin att använda till skärpet och insidorna. Kanonfint!!!
Ha en skön måndagskväll
kram kram

http://www.eviebee.wordpress.com

Pia Nilsson

6 juni 2011 18:40

Tack.
Visst får du låna den stämpeln nästa gång vi ses.
Kram

 
Katterna på Katthemmet Kompis

Katterna på Katthemmet Kompis

7 juni 2011 21:07

Ååå så fint! :) /Tasskramar

http://www.katthemmetkompis.blogg.se

 
Louise

Louise

15 juni 2011 16:35

Hur fint som helst. Men du är så duktigt så det kunde inte blivit något annat.
Kram vännen.
Louise

http://louiseudden.blogspotcom

Pia Nilsson

15 juni 2011 18:03

Tack vännen;)

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

26 juni 2011 19:49

WOW vilka snygga kort:) Valarbetade med riktigt snygga detaljer och gjorda i härliga färger:)
Jag gillar massor:)
Kramar från Lilla Pyssel Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

Pia Nilsson

26 juni 2011 19:54

tack för den fina kommentaren;)

kram

 
Anneli

Anneli

2 augusti 2011 22:18

Underbart kort gillade vikningen hur du har satt ihop det.

Meeeeeeeeeen säger som du missade vi varandra i lördags så tråkigt. Jag visste inte att du var där, hade jag bara vetat det så hade jag frågat om dig. Kommer du till scrapp träffen i Kalmar i oktober ?Jag ska dit vore så kul om du Eva kom . Jag var där bara en snabbis på katthemet lämnade över tavlan och brevlådan skulle iväg på annat . Det var så kul se katthemmet så fint allt var. Så roligt att du gillade mina saker jag skänkte.
Hoppas du kommer till Kalmar träffen
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.com

Pia Nilsson

3 augusti 2011 08:57

Ha ha jag stod precis mitt emot katthemmet och sålde tillsammans med kompiskatten och marknadskatten Sören Fernström och hans husse och matte.
Vet inte om jag kommer till träffen har inte pratat med Eva elelr Louise om det så det återstår att se. Annars kanske man kan ha en lite mindre träff hos Louise någon gång.

Kram

 
Ingen bild

Roma

15 augusti 2011 17:48

Hej Pia,
Jag ser att du är riktig duktig på scrapbooking.
Jag tipsar dig och dina läsare om denna tävling där man får göra en gratis fotobok och sedan tävla med denna. Funkar också för scrapbooking
http://tavling.postfoto.se/

Pia Nilsson

17 augusti 2011 22:33

Tack för tipset;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Nilsson - 25 juli 2013 21:18

Jag har skaffat en ny bloggadress. Jag märkte att jag hade svårt att kommentera på flera av de utländska bloggarna om de inte hade öppet för anonyma kommentarer så jag bestämde att även jag flyttade över till blogspot. Jag har ju haft blogspot tidiga...

Av Pia Nilsson - 21 juli 2013 19:03


I helgen  var jag på min brors bröllop och hade då gjort ett kort från min mamma och mig. Tyvärr missade jag ju att fotografera allt men tack o lov hade jag i alla fall tagit ett kort med mobilen.   De stora rosorna har jag gjort själv och staket...

Av Pia Nilsson - 13 juli 2013 19:58

Ja det är en hel del bröllop nu verkar det som och jag fick en förfrågan om ett bröllopskort och kunde ju inte motstå.Ville även testa något nytt och för ett tag sedan köpte jag en Martha Stewart stans med tillhörande för att även stansa hörn så man ...

Av Pia Nilsson - 10 juli 2013 16:48


En underbar vän till mig fyllde år i slutet av juni och jag ville ge henne något extra. Valde ett vintagekort med mycket glitter, frantage och utstansade saker. Bilden med änglarna symboliserar henne som person då hon innert inne har en ängels hjärta...

Av Pia Nilsson - 10 juli 2013 16:43


Jag var bara tvungen att testa att göra mitt egna mönsterpapper med jälp av en vanlig servett. Valde en svartvitt med pussande barn som jag smälte fast med glapack.Som dekoration skrev jag ut en text på min dymo och satte ut, två handgjorda rosa roso...

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards