Alla inlägg under januari 2011

Av Pia Nilsson - 16 januari 2011 09:58

Ja då är det äntligen dags att göra mitt första inlägg för i år. Bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Jag visar upp en adventskalender som jag inte han göra till denna jul utan jag gjorde den nu i januari. Tiden har inte riktigt infunnit sig så det passat då jag fått hem en helt underbar hund som tar en del tid. Lilla Cindy är en s.k omplaceringshund som kommer från lite dåliga förhållanden men som nu blommar ut och får vara  den hund hon är och visst ska jag visa en bild på henne, fler lär det säkerligen bli;)

Adventskalendern är till henne egentligen och nästa år kommer det att vara hundgodis i den;)

 


Och så till baka till adventskalendern igen.

Den är gjord av 24 st tändsticksaskar som jag satt ihop med dubbelhäftande tejp och en tutorial finns på pysselskolan.


 


Jag har dekorerat med snöflingor som jag satt ihop av två olika storlekar och sen haft snowmarker penna på och embossat för att få snöeffekten. Älskar den pennan.

 


Lite pärlor givetvis;)

 


Även inuti lådorna är det papper och lådorna är dekorerade med nummer 1-24. Jag har stansat ut med quickutz och sen lagt 3D lack ovanpå dem. Lådorna har jag även gjort hål i för att få dit röda änglaben så man lättare kan öppna dem men sen ser det finare ut med.

 


Hoppas ni gillade den, jag kommer säkerligen göra fler. Har ju tre katter med;)


Den 29 januari är det scrapträff i Kalmar som Calmare scrap  hobby anordnar så jag kommer befinna mig där och kanske blir det en kalender då, vem vet. Jag och eviebee är ju inbjudna till Louise på Öland dagen innan för att pyssla en hel del;)

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards