Alla inlägg under november 2011

Av Pia Nilsson - 30 november 2011 16:27

Den kan jag ju inte bara missa. Chansen att vinna ett smarrigt presentkort hos hobbyhärvan på 250 kr utlovas då Eviebee firrar 20.000 besök.

Kika in till Eviebee och se hur du ska göra för att ha chansen men skynda tiden går snart ut.

 

Av Pia Nilsson - 27 november 2011 20:57

MarithaPyHobby har haft en skisstävling där man ska utgå från en skiss och göra sin egna tolkning. Filade lite på en och här är min lilla tolkning av skissen.  


Har använt mig av en magnolia stämpel, lite band en martha stewart stans, en charm och lite annat för att knåpa ihop den.

Av Pia Nilsson - 8 november 2011 20:52

Har gjort en helt ny vikning och har med den nu i helgen hunnit med sammanlagt 10 st julkort;) Det går på löpande band nu och det är så kul;)

Vikningen kommer jag att visa för er framöver och den är busenkel. Jag är lite inne i en period då jag gör julkort med helt annorlunda färger med och har t.ex använt turkos och brun, limegrön och lila;)


Tänkte visa 3 st av dem jag gjort till att börja med. Det är ett kort som är som en ficka och man kan dra ut innerkortet med hjälp av ett litet band uppepå.

 


 


 


Jag har använt mig av hologram ebossin på glittereffekten med textstämpeln och på det röda har jag chalkat för att få effekten på stämpeln och sen embossat med crackle effekt;)


Kram Pia

Av Pia Nilsson - 2 november 2011 16:14

Lovade er att visa upp fler kort och här kommer nästa kort. Jag hade papper kvar från förra året som var i lite annorlunda färger för att vara julkort. Det är papper från inkido och om jag inte missminner mig hette dem candy tree någonting.

Stämpeln har jag kikat på tidigare och kunde nu inte låta bli längre utan köpte den. Det är en stampavie från Laurence collection. Textstämpeln är från reprint och jag har haft en rosa versamark dyna och sen embossat med hologram.

Spetsen köpte jag med på hobbyhärvan och den finns i flera färger. Älskar den helt enkelt. Bladen är från en martha stewart stans.

 


Kram på er.

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards