Alla inlägg under juni 2010

Av Pia Nilsson - 14 juni 2010 15:29

De nya Magnoliastämplarna har ju kommit och temat denna gång var sommar och bröllop. Passade då på att göra ett bröllopskort nu när det snart är dags för kronprinsessan att gifta sig med sin Daniel.


Bakgrundspappret kommer från Maja design.

Sen har jag Magnoliastämpeln Heart banner som de sitter på.

Tilda är Sitting wedding Tilda och Edwin är Sitting wedding Edwin.


Har färglagt stämplarna med vanliga castellpennor och lite förtunning på en stompf.

Har även softat kanterna lite med distress ink vintage photo.


Rosorna kommer från kort och godt.

Sen har jag dekorerat lite med band och strass.

 

Av Pia Nilsson - 12 juni 2010 16:25

Kreativiteten är stor mina vänner. Fick hem nya Magnoliatidningen och några stämplar igår så jag håller på att måla och stämpla för fullt. Bilder kommer senare.

Av Pia Nilsson - 11 juni 2010 21:17

Min katt Thindra är verkligen en drottning och det är hon som härskar i detta hem så vad vore inte passande med en queen tag.


Pappret är åter igen en av mina favoriter, nämligen Maja design.


Använde mig av lite olika stämplar bl.a några hörnstämplar från reprint och sen andra med texten Queen for a day och kronorna.


Jag embossade en liten krona med Gold detail på kortet. Man fick vara lite försiktig när man använder embossingpistolen på kortet så det inte smälter.

Även Queen stämpeln ocu it`s all about med embossades med gold detail. De andra har jag stämplat med distresser vintage photo och black soot.


Blommor från kort och godt. Sen några strassstenar som dekoration med.


Tagen är 15X7.5 cm

   

Av Pia Nilsson - 11 juni 2010 20:29

Snart är det ju dags för student och vad passar väl inte bra då att göra en studenttag. Man kan använda tagen som ett vanligt kort eller om man vill ha den i blombuketten istället för ett vanligt litet kort.


Jag gjorde tagen av papper från Maja design,

Fågelstämpel från Inkido stämplad med distressen walnut stain.

Studentstämpel från kortmakaren som jag penslat lite perfect pearls på så jag fått lite glittereffekt.

Sen har jag använt min ink blending tool med distressen faded jeans runt kanterna.

I nederkanten har jag använt en fiskars stans för att få det vågiga mönstret.

Rosorna är från kort och godt, sen har jag dekorerat med en hjärtepin i vitt och ett vitt band.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards