Alla inlägg under april 2011

Av Pia Nilsson - 30 april 2011 09:56

Susys kortmakeri har ett bloggcandy utlagt nu så passa på att kika in till henne och se alla vackra saker hon har gjort och var med i utlottningen. Givetvis är jag med;)

 

Av Pia Nilsson - 29 april 2011 20:06

Har fått en beställning på ett kort till en som fyller hela 90 år och jag valde ett med lite vintage känsla. Nu är inte vintage något som jag brukar göra och har haft lite svårt för det även om jag tycker det är jättesnyggt men denna gång blev jag faktiskt nöjd med kortet.


Pappren är från Pion design. Bakgrunden med blått i tillhör serien minnenas ateljé och flickan tillhör serien från mormors vind och nog är det passande då damen som fyller är just mormor/gammelmormor till dem som ska ge henne denna;)


kanterna har jag chalkat med distressen vintage photo och sen dekorerat med lite rosor mm.

 


Inuti har jag satt en rosett och en liten metallängel, på baksidan står det made for an angel också.

 


Får önska er alla en underbar valborg.


Kram

Av Pia Nilsson - 25 april 2011 08:34

Har lite att ta igen här känner jag men tiden har inte riktigt funnits och inte inspirationen heller. Hade väntat på att göra en del på scrapträffen som jag och några goa vänner skulle ha nu i helgen men den kom av sig lite. Louise med barn skulle kommit upp från Öland men under natten blev hennes son dålig så de vågade inte köra upp. Men Eva som vi skulle varit hos löste det så bra vi kunde och jag åkte dit själv.

Inspirationen kom och inte är det svårt med personer som är otroligt duktiga och har hur mycket saker som helst man kan låna. Passade på att låna hennes big shot och några stansar givetvis å tror ni jag vill ha en big shot ännu mer nu? Nej då inte alls;)


2 kort blev det i alla fall och jag försökte lägga på lite mer dekorationer än jag brukar göra när jag ändå vqr igång.

Så här kommer dem;)


Första kortet var på en färglagd stämpel som jag hade klar innan och föreställer givetvis min älskade vovve Cindy. dekorerat lite med hörn och ram, lite blommor, spets och så en martha stewart stans fjäril. Insidan är en liten fjäril som jag stansade ut från en av Evas stansar mm. Lövet är min egen från Martha Stewart.


Insidan

   


Det andra kortet är gjort med ett kaffefilter som grund. Har haft denna i åtanke länge men aldrig blivit av förän nu och jag blav ganska nöjd med den.

 


Så insidan som man plockar ut.

 


Hoppas ni gillar det

Kram på er.

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards