Alla inlägg under maj 2013

Av Pia Nilsson - 29 maj 2013 15:21

Ja nästa studentkort är lite speciellt. det kommer att ges till en som går ut som..... ja ni ser nog poängen :)
Tyckte det var lite kul med denna Kenny K stämpel som heter Naughty nurse och sen använde jag även en liten spruta för att maxa till det hela lite extra.
 


Närbild på stämpeln
 


Kram Pia Puma

Av Pia Nilsson - 27 maj 2013 09:45

Fick in en förfrågan om ett studentkort av en vän och efter lite tänkande blev sedan resultatet detta.
 



En liten närbild på magnoliamotivet och sen ser man mina handgjorda blommor som jag stansat ut med Tim Hpltz 3D die.
 


Kram Pia Puma

Av Pia Nilsson - 26 maj 2013 22:17

För ett tag sedan fick jag och en scrapkompis till mig en utmaning av Louise på Öland. Vi skulle skapa ett kort helt i rosa och det skulle vara samma stämpelmotiv på dem. Det fick dock vara annan hårfärg och löven fick vara gröna men det var undantagen.
På kortet skulle det även vara spets, blommor, dekorationer, ngt handgjort, text och två utstansade saker.
Här blev mitt bidra till utmaningen och stämpeln vi valde var little baby dragon från whimsy stamps.

 


Som ni ser höll jag mig till det rosa ganska mycket ;) och blommorna är Tim Holtz 3D blommor som är utstansade och sen snurrade så de fick bli det handgjorda.


Kram Pia

Av Pia Nilsson - 13 maj 2013 19:06

Tänkte visa ett kort som jag haft halvfärdigt ett bra tag. Framsidan var klar men jag hade inte gjort insidan men idag gjorde jag det klart.
Stämpeln med katten är från wee stamps.
 



Sen insidan.
 


Kram Pia Puma

Av Pia Nilsson - 9 maj 2013 18:07

Jag har fått en önskan om att göra ett kort till en tjej och valde då att göra ett vintage kort. jag har aldrig varit riktigt kompis med dessa kort men nu vågade jag mig på ett. Jag vann ju så underbart fina ark med gamla bilder som jag tyckte kunde passa ett sånt här kort. Pappren är från Maja designs julkollektion. Fjärilen, hörnen och sko charmen har jag haft lite inka gold på för att få en extra finish.

 


Kram Pia Puma

Av Pia Nilsson - 5 maj 2013 17:27

Jag har fått en beställning på ett födelsedagskort där två personer som fyller 50 år slagit ihop och firar då 100 års kalas.
Här kan ni se mitt kort som jag knåpade ihop., Valde lite traditionella färger som rött och vitt med rosor och tulpaner.
 


Kram Pia Puma

Av Pia Nilsson - 2 maj 2013 08:01

Jag har gjort ett grattiskort till en som fyller år. Stämpeln är magnolia likaså tagen till vänster och de vita löven. Molntagen är från memory box. Bakom magnoliastämpeln har jag använt en grattisstämpel som formar orden till ett hjärta. Om jag inte missminner mig ska det antingen vara reprint eller inkido stämpel.
Pappret är Maja design.


 


 


Kram Pia Puma



Av Pia Nilsson - 1 maj 2013 10:59

jag vet jag har varit urdåligt med att posta här. Min datorprofil strulade ett bra tag och sedan kom jag helt enkelt ifrån men hoppas att det kan bli ändring på det.
Jag har åter igen varit på Hobbyhärvans scrappträff så lite av dem kommer jag visa bilder på. Jag kommer inte skriva så mycket om varje bild i detta inlägg utan är det något ni undrar över så fråga. Lite mer utförligt kommer jag skriva senare om korten jag gör.
Dessa tre kort som jag nu kommer att visa är de tre som jag gjorde under helgen som var och det jag hann med.
 


Skissutmaning.



 


Less is more.



 


Skissutmaning. ursäkta den sämre kvalitén på kortet men detta kort "snodde" Susy på träffen så det blev ett mobilfoto ;)



Kram på er.





Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards