Alla inlägg under februari 2011

Av Pia Nilsson - 19 februari 2011 20:13

Jag har inte glömt bort er eller lagt pysslandet på hyllan.

Har skapat för fullt här hemma men kan inte lägga upp det än. Jag ska vara gäst DT för en butik och har suttit med det så ni får hålla er till tåls en liten stund tills det kommer ut där innan ni får se alstren;)


Hoppas ni har en trevlig helg.


Kram på er.

Av Pia Nilsson - 12 februari 2011 18:00

Jag är ju ganska förtjust i stafflikorten för tillfälllet och det mesta jag gör är just nu stafllikort.

Snart är det ju alla hjärtans dag så vad passar inte då en alla hjärtans dag kort. I fredags (igår) fick jag ett brev på posten att en helt underbar scrapvän och i det var ett alla hjärtans dag kort och en gåva. Minnen på mig när jag öppnade den är nog ebetalbar och jag kopplade inte riktigt vad det var först. Där låg en alla hjärtans dag stämpel och jag som inte har en innan, så ni kan tänka er så glad jag var.


Så igår gjorde jag ett kort som gick i rött och idag ett som gick i lila. Givetvis så använde jag stämpeln.


Jag visar här ett litet urplock av stafflikorten som jag har hemma för tillfället och färgläggningen på dem är lite olika.

Robin Hood (Edvin) är gjord med aqua pro marker, Tilda längst bak är gjord med MCP och de två nya längst fram är med distresser.

 


En liten närbild på blommorna som jag dekorerat med. Såg dem inne hos underbara Louise och var bara tvungen att testa.

 

Har haft lite magic pearls och sen diamond stickles på dem med för lite glitter effekt. Ni kan skymta stämpeln lite med;)


Av Pia Nilsson - 7 februari 2011 20:14

 

Eviebee har nu en blogcandy på sin blogg. Kika in och se vad du kan vinna och hur du ska gå tillväga;)

Av Pia Nilsson - 2 februari 2011 10:30

Lördagen den 29 januari var jag ju på den stora scrapträffen i Kalmar. Vi åkte redan på fredagen över till Öland där vi skulle övernatta hos vår underbara vän Louise och hennes familj. Eviebee körde ju och hon hade även med sig sina två döttrar.


Vi fick bo i en helt underbar gäststuga som hade den mest fantastiska utsikt över vattnet och skaparlusten infann sig magiskt för oss.

 


Under lördagen så körde vi in till kalmar och Stagneliusskolan där vi skulle vara under hela dagen. Sammanlagt ca 40 personer var där för att scrappa och med otroligt nog så var det ovanligt tyst med tanke på så många "tanter" Nja en man var faktiskt där också för att scrappa och han var väldigt duktig.


Två utmaningar gjorde jag fast det ena kortet gav jag bort till eviebee så den ligger inne på hennes blogg. Den andra kommer här.

 


Eviebee är också enormt duktig på att färglägga med distresser så jag var bara tvungen att testa själv så här kommer två st som jag gjorde nu i dagarna efter.

 

 


Sen även ett kort i svart och vitt som påminner starkt om det kortet som jag gjorde på träffen med, fast det gick i rosa.

 

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards