Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Hejsan!

Av Pia Nilsson - 29 januari 2012 16:35

Länge sedan sist, ledsen för det. men ärligt så har jag varit lite osäker på om jag ska fortsätta med att blogga så det har helt enkelt inte blivit så mycket inlägg. Däremot fick jag höra nu i veckan att de saknade inlägg från mig och det är kanske lite sånt som gör att man fortätter ett tag till i alla fall. ;)


I fredags var jag hos min underbar scrapkompis Eviebee och scrappade. Båda hade totalt noll i inspiration så då bestämde vi att vi skulle försöka hitta på något då hon var ledig och jag hemma pga icke fungerande fot (lång historia).

Så visst blev det lite gjort i alla fall. Även om vi fortfarande kände att inspirationen inte ville infinna sig på allvar så blev det en hel del läckra saker gjorda. Själv fick jag en LO med Cindy på klar och så detta kort. Vikningen visade Eviebee mig och den var rolig och mycket enkel så det kommer fler med den framöver.


Vill tacka Eviebee med familj för att jag och Cindy fick göra ett besök hos dem och för att hon både hämtade mig och körde mig hem på kvällen;) Utan det hade det aldrig gått.


Så just de kortet var det med. Ja här kommer det. stämpeln är givetvis av Magnolias nyaste, sen papper från papirdesign, lite blommor, metallfjäril och pearls.

 


Kram Pia Puma

 
 
Eva J

Eva J

29 januari 2012 17:07

Hello!!!
Tack själv för en trevlig scrappdag, och vi kom ju igång trots lite dålig inspiration från början. Jag är jättenöjd med det jag gjorde.
Ditt kort är så fint och jag gillar din färgläggning massor. Underbart! Det får vi göra om.
ha det gott så hörs vi. Självklart vill jag se dina alster på bloggen, jag har ju inte facebook...
Eva

http://www.eviebee.wordpress.com

Pia Nilsson

29 januari 2012 18:31

Tack Eva och det skulle vara för din skull jag lägger ut på bloggen då;) Kommer ett kort till framöver som jag gjort nu i helgen. Sitter med ännu ett nu också och pysslar med så nog har man kommit igång alltid;)

 
Monica W

Monica W

30 januari 2012 00:07

Säger till dej som till Eva, härligt för er med en inspirationsdag. Och vilket snyggt kort det blev och kanonfint färglagt. Där behöver jag verkligen inspiration. Hoppas på att få lite sånt på Hobbyhärvans scrapträff.

http://monkanspyssel.blogg.se

Pia Nilsson

30 januari 2012 07:28

Tackar Monica och visst ser man fram emot träffen nu och få lite inspiration och tips.

 
Louise

Louise

30 januari 2012 07:46

Hej vännen.
Så vackert kort du har gjort. Fägern är jätte fina och din fägläggning är bedårande vacker.
Många Kramar Louise

http://louiseudden.blogspot.com

Pia Nilsson

31 januari 2012 11:03

Tackar vännen;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Nilsson - 25 juli 2013 21:18

Jag har skaffat en ny bloggadress. Jag märkte att jag hade svårt att kommentera på flera av de utländska bloggarna om de inte hade öppet för anonyma kommentarer så jag bestämde att även jag flyttade över till blogspot. Jag har ju haft blogspot tidiga...

Av Pia Nilsson - 21 juli 2013 19:03


I helgen  var jag på min brors bröllop och hade då gjort ett kort från min mamma och mig. Tyvärr missade jag ju att fotografera allt men tack o lov hade jag i alla fall tagit ett kort med mobilen.   De stora rosorna har jag gjort själv och staket...

Av Pia Nilsson - 13 juli 2013 19:58

Ja det är en hel del bröllop nu verkar det som och jag fick en förfrågan om ett bröllopskort och kunde ju inte motstå.Ville även testa något nytt och för ett tag sedan köpte jag en Martha Stewart stans med tillhörande för att även stansa hörn så man ...

Av Pia Nilsson - 10 juli 2013 16:48


En underbar vän till mig fyllde år i slutet av juni och jag ville ge henne något extra. Valde ett vintagekort med mycket glitter, frantage och utstansade saker. Bilden med änglarna symboliserar henne som person då hon innert inne har en ängels hjärta...

Av Pia Nilsson - 10 juli 2013 16:43


Jag var bara tvungen att testa att göra mitt egna mönsterpapper med jälp av en vanlig servett. Valde en svartvitt med pussande barn som jag smälte fast med glapack.Som dekoration skrev jag ut en text på min dymo och satte ut, två handgjorda rosa roso...

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards