Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Pia Nilsson - 1 maj 2011 13:13

Lusten sitter fortfarande i så jag tänkte visa er lite hur man kan piffa upp sina fjärilar om man vill.


Jag har en Martha stewart stans och en floral fjäril punch, mini mister, distress dyna faded jeans och ink blending tool, distress in peled paint och en perfect pearls.


jag blandade några droppar distress ink med vatten i en mini mister och sen hällde i pyttelite magic pearls och skakade om. Stansade ut några fjärilar och sprayade dem med blandningen och lät torka. 

 


När de torkad tog jag distress dynan med faded jeans och ink blending tool och mörklade kanterna och lite grann in på vingarna försiktigt.

 


Närbild på en av fjärilarna

 


sen gjorde jag ett kort som gick i matchande grönt. Mycket enkelt men framhäver fjärilarna. Dekorerade den stora med några pärlor med.

 


Insidan med de små fjärilarna.

 


det var allt för mig, kommer säkerligen att skaffa fler färger med distress ink så man kan göra dem i olika färger och kanske även testa en fjäril i flerfärgstryck;)


Kram Pia Puma

Presentation


Kallas Pia Puma på nätet och är mest känd inom hittekattsfolket men sysslar med scrapbooking på fritiden och då mest kort.
Testar olika tekniker och tanken är att jag ska visa mina olika alster och även testa beskrivningar och visa, ge åsikter och tips.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards